torsdag 26 oktober 2017

FR NETTO OCH ART JOURNALING SPREADS


Hej hej därute i pysselstugorna!
Hoppas ni alla har det riktigt bra och kan njuta av de vackra höstfärgerna. I helgen är det dags att ställa om klockan till vintertid (så du får sova en timma längre lördag natt!).
Jag önskar man kunde ha sommartid året om. Nu kommer det att vara mörkt ute hur tidigt som helst. Håll dock ut, gott folk; om mindre än två månader vänder det igen!  🌞

Du kanske tillhör dem som har järnkoll på Nettos nyhetsblad?! Har inte jag överhuvudtaget. Bara ploppar in i butiken när jag har möjlighet. Det gjorde jag häromdagen och hittade detta:


Hoppades att pennorna skulle vara så som t ex Faber-Castells Big Brush pens, där man kan gnida ut färgen så det blir läckra skuggor. Tyvärr går detta icke! Provade med både vattenpensel och våtservett, men färgen blir envist permanent kvar där man först satte den. Pity!
6 pennor kostar 59 kr och Netto har dem i fyra olika färgskalor. Som synes köpte jag den röda/rosa (+ 1 guldpenna i asken).
Ena tippen på pennan är smal och i andra änden är tippen bred (Promarker stuk).

Även glittertejp finns, 15 kr rullen i olika färger.



Tempera färg har jag nämnt förut här i bloggen. Gillar dem verkligen, även om de inte är täckande. Har dock aldrig sett den här varianten förut med glitter i. Yey! Perfekt om man ska göra julkort!  🎅

Finns också alfabetsstämplar samlade i en liten kub, dvs små bokstäver. Kostar 49 kr.

Gillar du som jag glitterpapper fanns det med (men det har jag redan) till en billig peng. Could come in handy for Christmas!


Här lite art journaling som jag gjort på sistone. Gör min journaling i en gammal Reader's Digest book, som är ganska stor.


Citatet ovan är från amerikanska Nanea Hoffman. Är det något man lär sig när man pluggar är det att aldrig skriva någonting utan att uppge källan! Det här citatet var dock så långt att jag just här valde att inte ha det med. Annars har jag alltid upphovsmannen med, under förutsättning att jag kan hitta hen.

De två kaffekoppar som har ringlande ånga ovanför är stencil från Wiks scrapbooking och pyssel på Facebook. Stencilen med hjärtan är från samma ställen.
Just för tillfället har Annica Wik en paus med sin butik, eftersom hon är mitt i en flytt till gård - där dessutom internet än så länge är väldigt begränsat. Hon hoppas detta ska vara fixat innan året är slut. 
Denna fb butik kommer således att öppnas igen, jag kommer att hojta till när det sker. Finns mycket roligt där! 


Love-love-love'em och de var till mycket bra pris dessutom.



Inte lyckats hitta vem som står bakom detta citat, har sett det från någon crafter på Youtube. Gillar verkligen bubblor och cirklar!




Tycker verkligen om höstfärgerna, vissa träd ute är helt galet vackra! Den stora chipboard:en i vä övre hörnet kommer från Thailand, tack så mycket, Linnea!



Den här sidan skulle egentligen inte bli så här, men det blev den!




Citatet på denna sida verkar vara en låt av U2 om jag fattar saken rätt?!
De två parkbänkarna har jag printat ut från internet. Sökte på 'free park bench templates'. 
De två fönsterna på vänster sida är amerikanska Spellbinders Shapeabilities. Fönstret på höger sida är holländska Joy Crafts, Noor Design.



Här har jag bl a använt gul Netto tempera färg över hela uppslaget. Inte lyckats hitta upphovsmannen till citatet (är det någon som vet får ni gärna hojta till!). Stencilerna på fågel och blommor är faktiskt också från Netto.


Har ni sett den senaste craft videon från Umut Rados? I mitt tycke är denna canvas något av det finaste hon någonsin gjort, helt makalöst vacker. Kolla här: Vintage mixed media canvas



Ha det fint på er och
keep creating!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar