onsdag 24 maj 2017

SCRAPPIGA NETTO FYND!



Hejsan härliga folket!
Hoppas ni har en underbar solig onsdag därute, i denna den vackraste av månader. Önskar så att maj kunde vara dubbelt så lång (januari & feb fick gärna försvinna helt!)!  


Skulle ha skrivit denna blogg igår, men kom fullständigt av mig när jag vaknade och fick höra om den ofattbara tragedin i England. Så hemskt att det inte riktigt går att förstå.

Det är dock också vid sådana här obeskrivligt vidriga händelser som jag känner extra behov av att göra sådant som 'är vanligt'. Det blir en trygghet i det hemska. Satt och pysslade i flera timmar igår kväll.
Vill berätta om vad som finns på Netto denna vecka, om ni inte redan har upptäckt det själva!




Tuschpennor med penselspets! Använde dem igår och jag tyckte de var riktigt roliga att jobba med.  59 kr kostar de.




Klister "ploppar" kan man väl aldrig få för många av?! 1
5 kr för 100 st. Jatack!!




Netto kallar dem dekorationsfigurer, scrappare kallar dem för ephemera = tillfällighetstryck (ephemeral betyder dagsländelik på engelska).
61 stycken för 15 kr. Sedan jag öppnade påsen ångrar jag mig att jag inte köpte ett paket till. Är perfekta för min art journaling
För hundra år sedan var jag på Oahu i åtta mån och tog många foton, så flera av dessa Hawaii ephemeras passar mig perfekt.





20 kr per paket för dessa blom stickers






Även dessa kostar 20 kr/påse. Gillar temat på båda!





6 st självhäftande ramar i olika storlek för 15 kr. Jag gillar att ha ramar som bakomliggande struktur på ett art journaling spread.




15 kr/paket för glittrigt alfabet. Netto är ju danskt, därav danska bokstäver med.

Då jag huvudsakligen pysslar i böcker, kan inte 'utsmyckningen' vara för dimensionell, för då kommer boken i slutändan att bli väldans bulkig, så att den knappt går att stänga. 
Därför passar det fint med platta saker som på bilderna ovan.
Håller för närv på med journaling i en barnbok från 1967! 


Att sitta och pyssla med art journaling är verkligen en smärt avledare för min del. Det är så himla roligt och ingenting behöver vara exakt eller perfekt när det kommer till art journal. Skulle du råka göra någonting du inte gillar (vilket händer alla!), brukar det nästan alltid gå att dölja. Ingenting är dock egentligen 'fel'. DU bestämmer!



Har Du EDS eller långvarig smärta av annan orsak, hoppas jag av hela mitt hjärta du har någon typ av intresse du kan ägna dig åt, som gör att du glömmer din sjukdom för ett tag. Något du tycker är så skoj att du blir helt absorberad. Något du kan syssla med när DU vill, inga tider att passa. Skulle du inte ha det kan jag å det varmaste rekommendera art journaling.

Jag har tidigare skrivit om detta tre gånger:

 den 1 april

 den 9 april

 den 19 april



Nedtonade diskreta färger är inte direkt min stil!! Jag gillar verkligen FÄRG! Smack på!


Den 13 maj skrev jag om 'målarböcker för vuxna'.   
Mindfulness målarböcker

Netto har ju många olika sorter av dessa målarböcker i olika format (billigare än den jag köpte på Ica Maxi). Beror väl lite på vilket sorts papperskvalitet man vill ha. 
Jag kommer dock i vilket fall som helst att scanna in många sidor och trycka ut på tjocka vattenfärgs papper.


Vill du inte börja med art journaling direkt, kan du ju måla i dessa förtrycka mönster till att börja med. Är fullständigt övertygad om att hjärnan mår toppen av att pyssla med färger!

Trevligt skapande på er alla och till de av er med smärta så hoppas jag ni ska ha samma nytta av pysslandet som jag tillfälligtvis får!

ALLT GOTT!
  
                             





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar