lördag 13 maj 2017

LÖRDAGSMYS x 2!


Hejsan på lördagskvällen!
Hoppas ni alla haft en mysig dag. Äntligen värme och sol här! Det luktar så himlans gott i trädgården, främst av olvonen. Aaaaaah!



Synd att de varar så kort tid bara. Älskar även japanska körsbärsträd, vilka fantastiskt vackra konstverk. Sorgligt nog är även de väldigt kortlivade.
Idag har vi varit och köpt en massa nya blommor till trädgården, som förhoppningsvis ska vara hela sommaren. Är så mysigt med färgglädje därute.

Jag har upptäckt en fantastiskt duktig pysslare på Youtube, för några veckor sedan. Ni art journal:ers kanske har följt henne länge?! Tjejen jag menar heter Umut Rados och hon gör helt sanslöst fina originella saker och har en helt egen stil.
Bara älskar hennes videos och här är en av favoriterna:

   Umuts elefant art journaling

Hur fint är inte detta elefant spread?! Tilltalar mig enormt mycket. Och vilken lysande idé att klippa ut 'the focal point' ur en målarbok för vuxna!! 
Har sett dessa mindfulness målarböcker både här & där i handeln, men aldrig brytt mig om dem överhuvudtaget. Tanken har helt enkelt inte slagit mig att man såklart kan använda dem till sitt pyssel. Tack för denna goda idé, Umut!

Efter inköpen for mannen & jag till Ica Maxi. Där hade de flera stycken målarböcker för vuxna. Maken fick genast syn på denna och just den blev det!



Har tidigare sett att liknande finns på Netto och där var de mindre, men förmodligen är de också billigare där. 
Denna bok är 26 x 19,5 cm





Gillar verkligen påfåglar - och detta är första uppslaget i boken! Påminner mig om i förra veckan när jag var på den kroatiska ön Lokrum, där påfåglarna går överallt helt fritt (och där en del av 'Game of Thrones' spelades in).



Makalöst vackra skapelser - vilka färger!








Har alltid gillat formerna cirklar, stjärnor - och sjöhästar! Gissa om jag blev superglad över detta uppslag!





Tänk er detta målat i olika färger - wow!





Fanns t o m liknande elefant som i Umut Rados' video, 'Escape'





Vilken pysslare gillar inte fjärilar?! I love'em!


Detta var några smakprov på allt som finns i just den bok jag köpte.
Vare sig du är inbiten pysslare eller om du är EDS:re med långvarig smärta (eller har smärta överhuvudtaget), är jag ganska övertygad om att Du skulle kunna ha god nytta av en sådan här målarbok. 

Lider man av långvarig smärta handlar det mycket om att kunna avleda sig, tycker jag. Färger gör väl de flesta människor glada?! Själv blir jag garanterad mer välmående av färger, that's fore sure! Skulle tveklöst kunna bli helt absorberad ifall jag höll på att färglägga något av de vackra mönster som finns i denna bok.




Färg piggar upp mig vare sig det är i trädgården, på kläderna, på mina pysselprojekt eller vad det nu månde vara. Mera färg åt folket!

I kväll är det ett av mina favvis program på TV; 'Eurovision Song Contest'. Mannen formligen avskyr det, ha ha! Han tycker det är nästintill tortyr. Jag gillar alla musiktävlingar och -program som finns. Dessvärre är jag väldigt musikalisk, men jag kan icke sjunga! Hör precis varenda falsk ton jag tar. Hiskeligt!

Har återkommande haft mardrömmar om att jag gått på audition på programmet 'Idol' och precis innan jag ska upp inför de proffs som sitter i juryn och framför filmkamerorna, "råkar" jag komma ihåg att jag ju inte alls kan sjunga. PANIK!! Blir lika glad varje gång jag vaknar efter en sådan dröm, hehe he!




I år är det dock lite trist för jag gillar inte alls Sveriges bidrag. Tycker det är för mekaniskt och helt utan någon utstrålning alls. Är fortfarande chockad över att Jon Henrik Fjällgren & Aninia inte vann den svenska uttagningen. 'En värld full av strider' hade varit ett synnerligen värdigt bidrag att skicka iväg från Sverige.

En vinnarlåt av hela rubbet som var suverän var Turkiets bidrag år 2003: Everyway that I can, med Sertab. Älskar rytmen i den låten! Magdansandet i numret var så coolt!
Svenska Euphoria var en fantastiskt bra låt, som ju vann för fem år sedan (även om Loreen i numret kändes väldigt introvert). Loreen var en av mina favoriter då hon var med i Idol år 2004.
Kl 21 sätter "cirkusen! igång, då ska jag sitta limmad framför teven med min art journaling och en kopp vanilj Nescafé.



Ha en riktigt mysig kväll på er
allesammans!

           Meja






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar