torsdag 18 maj 2017

LITE LIVSKVALITET EN TORSDAG EFTERMIDDAG!


Hejsan i solskenet!
Hoppas solen skiner på Dig med. Här har de varit 24°C och strålande solsken denna torsdag. Så himla skönt!

Igår stötte jag på en granne som sa: "I morgon tar jag med dig på en fika tur ut i det blå". Hon vet hur mycket jag gillar att gå på café och fika.
Blev som vanligt 'rädd' att jag skulle ha för ont, migrän, "EDS-koma" eller liknande. Så stört det blivit att man alltid tänker i de banorna nuförtiden när jag ska något. Gör ni andra eds:re också så?
Det var väldigt segt idag, men vi kom tack & lov iväg.

Jag hade inte en aning om vart vi skulle. Vi hamnade i Kävlinge på ett kondis som heter Café M. 



Herregud så makalöst mysigt ställe. Bor du i dessa trakter kan jag verkligen rekommendera detta 'nostalgi café'. Jag bara älskar gammaldags stil. Som det här:


Är så tacksam att grannen visade mig detta guldkorn!

Har alltid gått mycket på caféer, men börjat bli riktigt less på de stora kedjorna Espresso House, etc. När jag går på café vill jag sitta och prata, så jag tycker det är grymt störigt när musik pumpar på i förstärkarna. Varför spelar man så kopiöst hög musik på många caféer?? Minst 95% går väl dit just för att prata, plugga eller bara läsa en bok. Hög musik kan jag spela hemma om jag skulle vilja.




Inga sådana störande moment på Café M, skönt & harmoniskt och de andra besökarna kunde också sitta och prata i normal samtalston. Eftersom jag blivit väldigt ljudkänslig uppskattade jag verkligen detta.




Helskön inredning, nästan som i boningshuset på farmor & farfars gård när jag var barn!




Hur cool är inte radion?!




Supergod cappuccino; and believe me - I've done my research on this topic! Både i landskapet där jag bor och i Dubrovnik! 
Smarrig ostmacka på mörkt bröd med synnerligen mumsig fikonmarmelad, också pecan pie med grädde till efterrätt! MUMS!




Dessutom luktar det gott på hela stället, då de säljer tvål och annat.








Aaaaah, lovely scent!




Är man scrapbookare som jag gillar man verkligen sådan mannequin som står i hörnan. Har sådan både som stämpel och som 'matris' så att jag kan stansa ut en. Tycker de är jättefina!

Så fick jag mig en rejäl dos livskvalitet en vanlig torsdag! Vi behöver smultronställen som detta! Härlig miljö, god fika och trevligt sällskap att prata med.
Jag måste komma ut och fika oftare! Du med?!



Taget för en stund sedan ute i trädgården.


Fika på och ha en mysig kväll!


     /Meja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar