tisdag 25 oktober 2016

VIBEKE SPIGSETHS UNDERBARA MEMORY BOOKS


Hejsan på er gott folk!
Hoppas ni har det finfint. Vilka otroliga färger hösten bjuder på! Har inte kunnat vara ute på några dagar, men jag hoppas kunna komma ut och fotografera nu innan löven trillar av.

Om du läst denna blogg tidigare har du märkt att det inte riktigt varit kontinuitet på inläggen på sistone. I sept bloggade jag varje dag, sedan skrev jag tre dagar i veckan. Nu har jag inte skrivit något sedan i torsdags. 
Beror på att min Ehlers-Danlos sjukdom inkl migränen bråkar rejält på sistone. Hade årets värsta migränanfall igår och var däckad tills kvällen. Ingen humörhöjare direkt!

Över till något roligare! Har ni sett de fantastiska Memory Books som Panduro haft länge? Gillar verkligen de som är designade av norska designern Vibeke Spigseth. 
Hon har gjort fem stycken och jag har vid det här laget fått tag på alla. De är så himla fina att jag bara smäller av! Om du missat dem kommer de nedan!

Även om du inte är scrappare och har EDS, kan detta vara något för dig. Det går utmärkt att skriva och klistra in foton i dem. Som EDS:re är det verkligen viktigt att komma ihåg bra och roliga dagar (eftersom så många andra dagar är fyllda med smärta). 
Kan vara kul att skriva in trevliga dagar, som man framöver kan titta tillbaka på, så man blir varse om att det kommer fina dagar framöver igen.





Denna heter Curiosity





Vackert!




Perfekta till t ex Art Journaling



Hur gullig är inte den gamla symaskinen!

--------------------------------------------------------------





Denna hämtade jag efter beställning ut på Panduro i lördags.
Travel är namnet på denna vackra turkosa memory book.





Love-love-love sådana här vintage sidor!




Aaaaah!   :)




Läckert med sådana här listor som finns i dem. Kul att titta tillbaka när man är pensionär och sitter i gungstolen!   ;)

-------------------------------------------------------------------------





Denna rosa heter Rose Garden



Rosa är en av mina favoritfärger så jag blir ju rent lycklig av detta!




Oh yes!!



Man kan köpa till sådan här 'post it' tags från Vibekes Poppy Design. Hon har väldigt många läckra klistermärken till de läckra kalendrar hon också designar, men som passar utmärkt även till dessa memory books.

--------------------------------------------------------------------------





Då har vi kommit till Pink Living (kan aldrig bli för mycket rosa, he he!)



Älskar fjärilar, de symboliserar LIV för mig!




Jeeeesus så fint!




Ytterligare en bra lista - som man kan titta tillbaka på om 25 år!

------------------------------------------------------------------------




Den sista och 5:e Memory boken är högaktuell; 
My Book of Christmas





Alla sidor i julboken är makalöst vackra



Om du är kortmakare och har idétorka inför dina julkort råder jag dig att titta igenom denna fina bok!



Jag blir superinspirerad till att pyssla av dessa sanslöst fina memory books.

------------------------------------------------------------------------

139 kronor kostade den Memory Book som jag hämtade ut i lördags (ibland kan de finnas på rea).

Självfallet finns det måååånga jättefina sidor till i dessa böcker, men jag kan ju inte fotografera alla, utan valde bara ut några få.

Om jag känner mig lite låg brukar jag sitta och titta i dessa. Blir alltid jätteinspirerad av dem, de är så otroligt vackra.

Är du ute efter något speciellt tema på din Memory Book så har Panduro andra som de själva gör (fast just mina favoriter är de som Spigseth designat).
Bara älskar dem och ska göra något speciellt av dem! Så himla KUL!

Titta gärna in på den mysiga sidan som härliga Vibeke har:

   http://www.poppydesign.no/


Trevligt pyssel på dig!


       /Meja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar